Sektor małych i drobnych przedsiębiorstwa stanowi bardzo duże wyzwanie dla osób które rozpoczynają dopiero by świadczenie usług na naszym rynku. Firmy które dopiero stawiają pierwsze kroki mają zazwyczaj dużo trudniej w porównaniu do graczy którzy mają już ustabilizowany pozycję i przede wszystkim którzy mają już zapewnione regularne wpływy oraz zyski. Sytuacja na rynku przypomina po jakimś czasie nieco zamknięte.
Nowe firmy i nowi przedsiębiorcy nie osiągają jeszcze zysków, które pomogłyby im sfinansować planowane w przyszłości przedsięwzięcia. W takiej sytuacji również dużo trudniej jest ubiegać się o pożyczkę lub kredyt. Na szczęście istnieją rozwiązania pozwalające na uzyskanie pożyczki dla małych firm lub dla firm które nie mogą jeszcze wykazać się wystarczająco dużym przychodem.
Małe firmy i drobni przedsiębiorcy którzy myślą na poważnie o rozwoju swoich projektów muszą przecież przede wszystkim zapewnić sobie środki na bieżąco finansowanie i na bieżące wydatki. Dopiero jeżeli zabezpieczymy w ten sposób swoją przyszłość będzie mieć solidne podstawy finansowe możemy myśleć o inwestowaniu w rozwój infrastruktury lub w nowe technologie. Z drugiej strony ciężko dziś wyobrazić sobie firmę działającą na przykład w branży informatycznej która nie starał aby się w jakiś sposób rozszerzać oferowanych przez siebie usług i która będzie inwestowała w rozwój.
Jeżeli nie uzyskamy pożyczki dla małych firm, będziemy mieli problemy ze znalezieniem pieniędzy na nowe projekty. To z kolei sprawia, że z czasem stajemy się po prostu mało konkurencyjni, przez co mamy coraz większe problemy z osiąganiem dochodów. Bez zabezpieczonego źródła dochodów z kolei nie możemy starać się o kredyt, który sprawiłby że znowu stajemy się poważnym graczem na rynku – i w ten sposób koło się zamyka.
Aby przełamać tę spiralę niemożności, starajmy się w miarę możliwości o pożyczki dla małych firm, dzięki którym to właśnie przedsiębiorcy rozpoczynający dopiero budowę swoich firm, będą w stanie nawiązać równorzędną walkę ze swoimi rywalami w danej branży czy na danym rynku.